logo

:: Counter - Strike ::

::

 News

 O grze

 Bronie

 Taktyka

 Pomoc

 Config

 Mapy

 Screeny

 Serwery


 Nocki

 Klany

 Baner

 Download

 Irc


 Forum

 Linki

 Księga Gosci

 Kontakt

 Autorzy


http://www.counter-strike.pl
http://cs.gracz.net
http://cz.counter-strike.pl
http://liga.counter-strike.pl
http://cs.halflife.pl
href="http://cpscs.counter-strike.pl"
http://board.counter-strike.pl
http://cs.fpp.pl
http://www.counter-strike.de
http://csnation.counter-strike.net

Regulamin przystąpienia do turnieju.


Zgłoszenia
Każdy Team musi mieć zarejestrowanych 4 graczy. Składy team'ów i nazwa klanu przystępującego do ligi (turnieju) muszą być zarejestrowane (zgłoszone do udziału).

Przystąpienie do Turnieju
Klan wystawia maksymalnie 5 graczy. Można dokonać 1 zmiany w składzie na finały w stosunku do składu wystawionego w poprzednich rundach. W konfigu, gracz nie może posiadać innych zmiennych niż następujące:
ambient_fade 100
ambient_level 0.3
cl_bob 0.01
cl_bobcycle 0.8
cl_bobup 0.5
cl_lc 1
cl_lw 1
cl_nopred 0
cl_nosmooth 0
cl_showevents 0
ex_extrapmax 1.2
ex_maxerrordistance 64
ex_interp 0.1
ex_correct 0
fakelag 0
fakeloss 0
fps_max 100
gl_overbright 0
gl_monolights 0
gl_max_size 256 (lub 512)
gl_alphamin 0.25
gl_picmip 0
hud_draw 1

Nie zezwala się na używanie skryptów i aliasów innych niż służących do: zakupu broni i ekwipunku, pokazywania broni (gdy gracz gra przy wartości zmiennej r_drawviemodel 0), szybkiego przełączania broni, komunikacji z drużyna, włączania/wyłączania dynamic crosshair, obsługi net_graph.

Używanie innych modeli niż standardowe jest zabronione (łącznie z tzw. hi-fps models). W trakcie rozgrywek zabrania się wykorzystywać błędów map. Większość z nich pokazana jest na przykładach poniżej, zabrania się jednak wykorzystywania podobnych błędów których nie ma na liście poniżej:
Stanie na gzymsie nad wejściem na mapie de_prodigy. Stanie na lampie jest dozwolone, jednak podskakiwanie stojąc na niej nie. Stanie na gzymsie nad respwanem CT na bombsite'cie "A" na mapie de_dust2. Stanie na gzymsie nad drewnianymi drzwiami na mapie de_aztec. Patrzenie przez przerwę pod skrzynką na mapie de_nuke. Stanie na gzymsach na bombsite'cie B na mapie de_cbble. Stanie na dachu na mapie de_nuke, jak i na skałach okalających mapę. Podsadzania przez innych graczy w ten sposób aby "przeniknęli" oni przez sufit.

Klan ma 10 minut na przygotowanie się do meczu (10 minut na konfigurację sprzętu), jeśli sprzęt gracza nie będzie do zakończenia tego czasu działał, gra on na ustawieniach domyślnych. Konfigi trzeba dostarczyć organizatorom na dwa tygodnie przed rozpoczęciem turnieju. Konfigi będą wgrywane tylko przez organizatorów.

System Rozgrywki
I. Faza grupowa
Klany zostają podzielone na grupy (ilość klanów w grupie zależy od ilości klanów w lidze). Faza grupowa jest rozgrywana metodą każdy z każdym, bez określonego terminarza, jednak z narzuconym limitem czasu (od -.-.- do -.-.- - co najmniej 3 mecze, wszystkie mecze w grupie). W fazie grupowej mecze nie są punktowane a liczš się jedynie zwycięstwa, remisy i porażki we wszystkich meczach (punkty są notowane jedynie dla porządku oraz do rozstrzygania pozycji w tabeli, gdy oba klany mają jednakowy dorobek).
Mecze w fazie grupowej rozgrywane są bez udziału sędziów chyba że lider przynajmniej 1 z klanów zwróci się o to a sędzia główny uzna, że jest taka konieczność.
II. Faza pucharowa
Z grup awansują po 2 klany a dalsze mecze rozgrywane są metodą pucharową. Pierwsza tura rozgrywana jest w systemie par krzyżowych tzn. klan z pierwszego miejsca w grupie N gra z klanem z drugiego miejsca z grupy (N+1) i klan z pierwszego miejsca w grupie (N+1) z klanem z drugiego miejsca w grupie N.**** Faza ta jest rozgrywana na zasadzie "Double elimination". Zwycięskie klany pną się w tzw. "drabince zwycięzców", natomiast klany, które doznają 1 porażki nie odpadają z gry a zostają jedynie przesunięte do tzw. "drabinki przegranych". Porażka w ramach "drabinki przegranych" oznacza definitywne odpadnięcie z dalszych gier.
Mecze są rozgrywane po jednym lub dwa w tygodniu w terminach ustalonych przez klany; chyba, że klany przesuwają termin meczu za zgodą sędziego na termin wcześniejszy niż podany w terminarzu. Domyślnymi dniami rozgrywania meczy są sobota i niedziela.
Mecze fazy pucharowej nie są sędziowane, obecny jest jednak sędzia i w razie potrzeby może zainterweniować. Wszyscy zawodnicy grający w meczu mają obowiązek nagrywania dem z przebiegu całego spotkania i udostępnienia ich na żądanie przeciwnika lub jednego z członków Zarządu Ligi. Brak dem może być przyczyną powtórzenia meczu, przyznania walkowera lub zastosowania innej kary regulaminowej.
Dema trzeba przechowywać aż faza puharowa nie zostanie zakończona.
W wypadku uzyskania remisu po rozegraniu dwóch gier, rozegrana zostanie dogrywka w systemie 2x MaxRounds 5. Mapa dogrywkowa jest inna dla każdej rundy rozgrywek pucharowych. Dogrywki grane są do osiągnięcia przewagi przez jedną z drużyn.

Ogólnie
Mecze rozgrywane są w systemie Max Rounds 15, gdzie każda runda trwa 3 minuty. Klany występują w składach 4-ro osobowych oraz piąty rezervowy. Każdy klan zgłasza własną mapę na dany mecz, co najmniej 24 godziny przed jego rozpoczęciem. Lista możliwych do wyboru map podana jest na końcu.** Każda mapa będzie rozgrywana 2 razy. Klany grają raz po stronie T raz po stronie CT. Każdy mecz rozgrywany jest na dwóch mapach. O wyborze stron na każdej z map decyduje drużyna wygrywająca rundę nożową. W trakcie rundy nożowej o wygranej decyduje wyeliminowanie wszystkich zawodników drużyny przeciwnej. Jeśli nie nastąpi to w trakcie trwania jednej rudny, runda jest powtarzana.*** Klan może wystawić na mecz dowolnych zawodników ze swojego składu zarejestrowanego w lidze z tym, że w trakcie meczy dopuszczone są tylko 2 zmiany zawodników. Zmiany zawodników o ile nie są spowodowane problemami technicznymi mogą być przeprowadzane tylko podczas przerwy przy zmianie stron lub mapy.** Zmiana techniczna zawodnika może odbywać się tylko po zakończeniu rundy.** Nie dopuszczalna jest sytuacja, gdy w trakcie meczu w drużynie jest grających (żywych) więcej niż 4 zawodników. Aby uniknąć takiej sytuacji gracz zmieniany musi opuścić serwer zanim podłączy się do niego gracz wchodzący. Każdy klan ma do wykorzystania 5 pauz w trakcie trwania jednej mapy. Czas trwania pauzy nie może przekroczyć 5 minut. W trakcie meczu zabronione jest komunikowanie się na otwartym kanale (say), zawodnicy mogą porozumiewać się ze sobą tylko w ramach własnej drużyny (say_team). Kanał wspólny służy do komunikacji między ClanLiderami i/lub sędzią. W trakcie meczu zabronione jest wykonywanie reconnectów w celu odbudowania stanu zasobów po tk. Ustalenie dotyczące terminu meczu oraz jego ewentualnej zmiany przeprowadzane są za pomocą systemu opublikowanego na stronie liga.counter-strike.pl na co najmniej 24 godzinny przed terminem. Ustalone terminy rozgrywek nie mogą być zmieniane bez zgody przeciwnika.** Każdy klan może w trakcie trwania rundy grupowej odwołać jeden mecz bez podania przyczyny przed jego rozpoczęciem. Każde kolejne odwołanie meczu bez potwierdzonej zgody drużyny przeciwnej (Klan Lidera) może zostać ukarane walkowerem.** Uzyskanie dwóch walkowerów w trakcie rundy grupowej powoduje wyeliminowanie klanu z rozgrywek. W takim wypadku uznawane są wyniki meczy odbytych natomiast wyniki w meczach nie odbytych zalicza się klanom przeciwnym jako wygraną w stosunku punktowym 25:0. Oba klany są obowiązane zrobić screenshoty końcowych wyników każdej tury i udostępnić na życzenie organizatorów. Rejestrację wyniku przeprowadza klan wygrany a w wypadku remisu klan wyzywający w ciągu 1 godziny po zakończeniu meczu. Klan przeciwny może oprotestować wynik meczu w ciągu 3 godzin po jego zakończeniu w formie wpisania własnego wyniku lub nie zgodzenia się z podanym wynikiem na stronie ligowej dostarczając w tym celu niezbędne dowody sędziemu grupowemu; jako dowody rozumiane są: screenshoty, logi serwera, demka. W fazie grupowej na klan, którego gracz adminuje serwerem lub na (w wypadku gdy ktoś inny adminuje serwerem) klan wyzywający spada obowiązek przechowywania przez 24 godziny i dostarczenie na życzenie sędziego logów serwera. Wszystkim klanom zaleca się nagrywanie demek poprzez serwer HLTV. Wszystkie mecze odbywają się na serwerach skonfigurowanych zgodnie z zaleceniami ligowymi. Ustawienia serwerów w postaci pliku liga.cfg dostarczą organizatorzy przed każdą fazą rozgrywek. Wynik meczu z serwera, na którym nie były zapewnione ustawienia ligowe uznawany jest za nieważny. Klan proponujący serwer ma obowiązek zabezpieczyć go hasłem meczowym oraz usunąć graczy niegrających w meczu, na co najmniej 30 minut przed rozpoczęciem rozgrywki. Klany muszą się stawić na mecz w pełnych składach, na co najmniej 15 minut przed jego rozpoczęciem. Nie stawienie się klanu w pełnym składzie w ciągu 15 minut od ustalonego terminu meczu karane jest walkowerem. Nie stawienie się obu klanów w pełnych składach punktowane jest jako remis z zerowym dorobkiem wygranych rund. Minimalny ping średni klanu nie może być niższy niż 25 ms. Stosunek pingów średnich dwóch klanów nie może być większy niż 2:1 Dopuszczalna średnia różnica pingów nie może przekraczać 80 ms, lecz nie może być to spowodowane tylko i wyłącznie przez problemy jednego gracza. Warunki te musza być spełnione na początku rozgrywki oraz co najmniej przez 80% jej przebiegu. Celowe powiększanie sobie pinga jest zabronione. Jeżeli znalezienie serwera gwarantującego jednakowe warunki dla obu klanów jest niemożliwe i jeden z klanów nie godzi się na zmianę terminu lub już jest to termin rezerwowy albo klan protestujący wykorzystał swój przywilej anulowanie meczu wtedy mecz jest rozgrywany na dwóch serwerach z których każdy jest proponowany przez jedną ze stron. Na serwerze, na którym lepszy ping ma klan A rozgrywana jest mapa klanu B i na odwrót. Mecz może zostać jeden raz przesunięty przez jedną ze stron z powodów technicznych. Mecz w terminie rezerwowym jest rozgrywany nieodwołalnie z zachowaniem warunków punktu poprzedniego. Awaria serwera w trakcie gry jest uważany za przypadek losowy. W takim wypadku, jeśli rozegrano mniej niż 5 pełnych rund jednej tury (połówki mapy) cała tura jest anulowana i rozgrywka rozpoczyna się od początku. Jeśli rozegrano 5 i więcej rund wynik dotychczasowy jest zachowywany i grana jest brakująca ilość rund. W wypadku kolejnej awarii serwera, musi on zostać zmieniony a w wypadku niemożności znalezienia odpowiedniego - mecz jest przenoszony na termin rezerwowy z zachowaniem warunków punktu wcześniejszego. Lista map rozgrywanych w lidze: de_aztec, de_cbble, de_dust, de_dust2, de_inferno, de_nuke, de_piranesi, de_prodqigy, de_storm, de_train, de_vegas, de_vertigo,
PS: Jeśli macie jakieś pomysł na mapy DE_ na których można by było rozegrać turniej, to jestę otwarty na pomusły.

Przewinienia i kary
W przypadku braku subordynacji, nie sportowego zachowania lub złamania regulaminu sędzia może zastosować karę. Kary stosuje się według zasady "im cięższe przewinienie tym wyższa kara". Do kar zaliczamy: slap 5%, slay, odebranie punktu za rundę, kick, ban oraz walkower.
Taryfikator kar:
slap 5% (z możliwością powtarzania) - za nie sportowe zachowanie slap 5% (z możliwością powtarzania), slay, odebranie punktu za runde - za wykorzystywanie znanych błędów w grze lub na mapie mogące wpłynąć na wynik rundy slay, odebranie punktu za rundę, kick - za zbyt duża ilość graczy w drużynie (patrz sekcja Mecze pkt 7 i 8) slay, odebranie punktu za rundę, kick - za przyłączenie się gracza do spectatow kick, ban, odebranie punktu za rundę - w przypadku gdy ponad liczbowy gracz nie chce opuścić serwera walkower - w przypadku stwierdzenia używania cheatow przez któregoś z graczy walkower - w przypadku - skandalicznego zachowania się w stosunku do przeciwnika lub sędziego Wymienione kary mogą być również stosowane w innych przewidzianych przez regulamin we wcześniejszych punktach sytuacjach. Kara walkowera oraz dyskwalifikacji (zawodnika lub całego klanu) może być zastosowana przez Zarząd Ligi, również w innych niż ww sytuacje.

Konfiguracja serwera ligowego
Każdy mecz musi byś rozgrywany na serwerze skonfigurowanym według ustawień ligowych, które podajemy poniżej. allow_spectators 1
decalfrequency 5
pausable 1
mp_autocrosshair 0
mp_autokick 0
mp_autoteambalance 0
mp_buytime 0.5
mp_c4timer 35
mp_fadetoblack 0
mp_falldamage 1
mp_flashlight 1
mp_footsteps 1
mp_forcechasecam 2
mp_forcecamera 2
mp_freezetime 6
mp_friendlyfire 1
mp_hostagepenalty 0
mp_limitteams 0
mp_logfile 1
mp_logmessages 1
mp_maxrounds 12
mp_roundtime 3
mp_startmoney 800
mp_timelimit 0
mp_tkpunish 0
mp_winlimit 0
mp_timelimit 0
sv_aim 0
sv_airaccelerate 3
sv_airmove 0
sv_cheats 0
sv_clienttrace 1
sv_gravity 800
sv_maxspeed 320
cl_download_ingame 0
cl_allowdownload 1
cl_allowupload 1


*- Nie jest wymagane.
**- Punkt niedotyczy finału.
***- Zakaz posiadania jakiejkolwik broni poza nożem. Niedostosowanie grozi przegraną rundą.

Autor: bolek   


© 2003 - 2006 Site copyrights by skolo